сряда, 28 септември 2016 г.

Оранжева супа

Оранжево небето, оранжево морето, оранжевата супа... припявам си аз за ужас на съседите. Не че хората имат нещо против супата, а по-скоро моето пеене. Техен проблем. Истината е, че докато пазарувах една симпатична тиква ми привлече вниманието. Всъщност този плод? зеленчук? не ми лежи на сърцето, но просто трябваше да я видите - дребна, приятно закръглена и съблазнително оранжева. Преди да се усетя ми я маркираха на касата и така се прибрах у дома с... една тиква под мишница. След като вече разполагах с нея, трябваше да измисля и как да я приготвя. Разцъках различни сайтове, прегледах книги и записки. На всякъде имаше различни рецепти за крем супа от тиква, но нито една не ми легна на сърце. Затова реших да импровизирам.




За целта използвах:

  • 1 симпатична тиква около 500 гр.
  • 2 големи картофа
  • 1 морков
  • 1/2 ч.ч. прясно мляко
  • сол, черен пипер
Най-сложната част от тази рецепта е разфасоването на тиквата. Снимки няма, защото при мен си беше цяла битка. Важното е, че я спечелих без да жертвам пръсти. Нарежете я на каквито парчета можете. Хубаво е да не са големи. Прибавете и нарязаните картофи. Добавете вода и ги оставете да се врат кротко. Морковът се нарязва и запържва в малко мазнина. Прибавя се към другите зеленчуци. Котлонът се намаля и заедно къкрят няколко минути. Всичко се пасира. Прибавят се подправките и прясното мляко.

Сервира се гарнирано с крутони и песен на уста!




Няма коментари:

Публикуване на коментар